2012. október 1., hétfő

Valami készül - dekorgomb házilag

Mostanában kedvem van alkotni. Időm továbbra sincs persze, de lelkesen használok fel minden szabad percet, hogy bütyköljek. Mert most van miről, kiről, gyönyörű alapanyagokat vettem és sok új fotóm van, amelyek csak arra várnak, hogy albummá változzanak. Már a múltkor a Facebookon bemutattam legújabb szerelmeimet, a házi dekorgombokat, de most úgy döntöttem, leírom gyorsan, hogyan készültek.


Az alapötlet Scrapfellow-tól származik, nagyon megtetszettek a gombjai, amelyek valójában kitűzők és mostanában nagyon divatos kiegészítőelemek. Annyira örültem, hogy végre itt is gyárt valaki ilyeneket, a gyerekkoromra emlékeztetett, amikor mindenkinek volt egy csomó kitűzője (általában smiley-s). Az én dekorgombjaim nem is ennek a helyettesítésére születtek, és csak fából vannak, nagy előnyük viszont, hogy a kívánt szövegű, színű és mintájú gombokat tudtam legyártani. Mondjuk macerás volt kicsit. De nagyon köszönöm az inspirációt, Ági! :)


A Rayherben vettem hozzá fa korongokat, van több méretben és azt hiszem, egyesével is lehet kapni. Kezdetnek ezt a 2 cm átmérőjűt választottam.


Alaposan és több rétegben lekentem fehér akrilfestékkel. Hófehér papíron dolgoztam, ami azért jó, mert ha festés közben rá is ragad, nem fog nyomot hagyni, és mivel olyan aprók, kézben nem lehet tartani igazán festés közben...



Aztán elővettem azokat a szalvétákat és papírzsebkendőket, amelyeket direkt a meglévő papírjaim mintájához és színéhez válogattam. Kicsit nagyobbra vágtam, mint a korongok átmérőja és csak a felső réteget használtam, tehát szét kellett bontani. Nagyujjúaknak nem ajánlott! :)


Aztán szalvétaragasztóval lekentem a korong felületét, és a bőven ragasztós ecsettel középről kifelé haladva rásimogattam a szalvétát a korongra.


A szalvéta olyan vékony, hogy a széleit gond nélkül visszahajtogattam a hátoldalra, szintén ragasztós ecsettel, miután a felső felület már száraz volt. Arra vigyáztam, hogy a színoldalon ne maradjanak látható csücskök, hanem szép kör alakú maradjon a gombom.


Amit nem teljesen borítottam be szalvétával, arra kivágott motívumot ragasztottam. Olyan apró volt ez a szívecske, hogy csak az ecsettel tudtam felkapni és a helyére tenni.



Aztán alkoholos filccel körbe is rajzoltam. Amire nem került szalvéta, arra pedig írtam. Fontos az alkoholos filc, a sima elmaszatolódik. Arra is ügyelni kell, hogy a szalvétaragasztó illetve a fényezéshez használt lakk oldószermentes, vízbázisú legyen. Egyrészt az nem oldja fel a színeket, másrészt mivel scrapbookhoz használom majd, a fotók biztosan nem örülnének egy agresszív oldószerrel kezelt díszítőelem szomszédságának!


  Hát ez lett a végeredmény, a vadiúj ILS papírjaim színéhez igazítva, mert minialbumot csinálok belőlük... Egyszer csak készen lesz.

Remélem, hasznosnak találtad ezt a kis tutorialt, de ha mégis inkább profi megoldásra vágysz, kukkants be Scrapfellowhoz, és válogass a gyönyörű kitűzői közül. A chewron-mintásra erősen fáj a fogam, meg a fényképezőgépesre is...

Ölelés:

7 megjegyzés:

  1. Szuper jók, köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuperek lettek, ha nem mutatod meg, hogy te csináltad őket, simán elhittem volna, hogy gyáriak :) :) :) Én is dekupázsoltam már nagyobb fehér gombokat, de erre is nagyon jó ötlet!!!

    VálaszTörlés
  3. Mindig is imádtam az sk cuccaid, ez is egy remek cikk, köszönjük!

    VálaszTörlés
  4. Ez jó!!! Már csak ilyen fa-bigyók kellenek! Köszi!!!

    VálaszTörlés
  5. Ez egy igazi Mesis bejegyzés. Nagyon jó ötlet, szép kivitelezés :)

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon jó !!!
    Biztos én is ki próbálom majd ;)

    VálaszTörlés
  7. Már a múltkor is néztem Fb-n, szuperek lettek!!

    VálaszTörlés

Örülök, ha üzensz nekem!